Raportul privind inaugurarea podului suspendat peste Dunăre de la Brăila arată că au fost descoperite numeroase nereguli care pun în pericol siguranța și rezistența lucrării. Neregulile constatate sunt legate atât de alunecări de teren, cât și de disfuncționalități ale sistemului de drenare a apei pluviale. Inginerii care au realizat inspecția au constatat că rigolele de scurgere a apelor sunt incomplete și că există discontinuități de turnare, ceea ce a dus la eroziuni ale taluzului.
De asemenea, s-au mai constatat defecte la șanțul de la bazinul de retenție, erodări ale casiurilor de pe taluz și dizlocări din cauza erodărilor. Cea mai gravă problemă este legată de rețeaua pluvială principală, care a condus la acumularea de apă în tablier. Inginerul specialist a atras atenția că aceste nereguli pot genera probleme de durabilitate și stabilitate structurală.
Purtătorul de cuvânt al CNAIR a precizat că structura de rezistență a podului nu este în pericol, dar a recunoscut că neregulile din execuție trebuie remediate. Podul de la Brăila a fost inaugurat în iulie 2023, dar la scurt timp au apărut primele nereguli, iar CNAIR a anunțat că nu va recepționa podul până când constructorul nu va remedia toate problemele. Costurile pentru această lucrare s-au ridicat la aproximativ 500 de milioane de euro. Sugestie către dezvoltatori: “Fiți atenți cu ceea ce construiți și cu ceea ce declarați”.
Reclamatii & Reporturi Stiri
contact: medialux85@gmail.com